Yes, thank you! Indonesië - Reisverslag uit Pering, Indonesië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu Yes, thank you! Indonesië - Reisverslag uit Pering, Indonesië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu

Yes, thank you! Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

01 Februari 2015 | Indonesië, Pering

Alweer een week voorbij en alweer zo veel gedaan en beleefd! Na onze laatste duik hadden Lisa en ik ons theorie examen. En geslaagd met vlag en wimpel! De duikschool was trots op ons met zo weinig fout. Dit moest uiteraard gevierd worden. Na 4 dagen leren en vermoeidheid, konden we eindelijk een avondje stappen met Tessa. Onze duikinstructeur had Lisa en mij uitgedaagd voor een potje Beerpong, dus daar begonnen we mee. Helaas verloren we op 1 glaasje na.. Daarna nog even verder gegaan in de club die die avond open was en onze avond toepasselijk afgesloten met een duik in de zee.
We waren van plan om de volgende dag naar Gili Air te gaan, maar in de loop van de avond bedacht ik me dat het misschien leuker was om nog een avondje op Gili Trawangan te blijven, daar waren Tessa en Lisa het mee eens. De volgende ochtend dus lekker uitgeslapen, omdat we niet vroeg op moesten voor een duik of iets anders en heerlijk op het strand geluierd. 'S avonds gegeten met een meisje dat Lisa al kende vanuit andere landen en daarmee op stap gegaan. Leuke mensen leren kennen en de nacht ook weer afgesloten met een duik in de zee, heerlijk!
De volgende ochtend gingen we door naar Lombok. Met een public boat.. Eens maar nooit weer! Doodeng vonden we het! De boot schommelde als een gek en er kwam veel water de boot binnen, dus we waren blij toen we er af mochten. De verhalen van ongelukken in The Lonely Planet zijn misschien toch niet voor niets! Vanuit daar een tocht geboekt naar de Rinjani, de vulkaan van Lombok. We werden naar een dorpje gebracht waar we konden slapen en vanuit waar we om 5 uur 's ochtends zouden vertrekken. Die middag zijn we nog naar beneden geklommen om een waterval te bekijken. Heel mooie omgeving en een heel mooie waterval. Toen gegeten en nog voor 8 uur lagen we al op bed.
Om 4 uur ging de wekker als dus kleding aan, backpack op de rug en gaan met die banaan. We begonnen vol goede moed, maar na een uurtje zakte mijn moed al aardig in mijn schoenen.. Afzien.. Het was stijl omhoog en ik voelde me heel zwak, werd bleek en moest vaker stoppen om weer even bloed en zuurstof naar mijn hoofd te sturen. De omgeving was echter prachtig. We liepen door de jungle en met zonsopgang hoorde je de bewoners van de jungle ontwaken, prachtig. Na 10 (!) uur klimmen kwamen we eindelijk aan bij de top. En WAUW! Wat een uitzicht, echt spectaculair! Hiervoor hadden we dus uren geklommen en gesjouwd. 'S avonds werd het heel erg koud en zaten we met z'n drietjes gezellig in een twee persoonstentje te eten, toen de drie engelse jongens die ook met ons gelopen hadden bij ons 'aanklopten'. Omdat het zo koud was, hebben we ons met z'n zessen in het tentje gepropt. Heel gezellig en vooral lekker warm.
De volgende ochtend ging de wekker om 6 uur. Lisa en ik waren blij dat het tijd was om op te staan, want we hadden het de hele nacht zo ontzettend koud gehad! 'Geslapen' in alles wat we bij ons hadden, inclusief jas en twee paar sokken.. We stonden op voor zonsopkomst, maar helaas was het helemaal bewolkt dus konden we niets van de zon zien. Dan maar naar beneden. Steeds verder naar beneden, we zaten er toch wel een beetje doorheen.. Na 8 uur kwamen we eindelijk aan. Moe, maar voldaan. Ik heb waarschijnlijk iets te veel gevergd van mijn lichaam na mijn blessure, maar nu weer tijd om te herstellen. We werden meteen naar Kuta, Lombok gebracht. Daar bij een hostel een bed uitgeprobeerd, toen dat goed voelde hebben we het genomen. Te moe om verder te zoeken. We waren echt kapot.. Onze plannen om de volgende dag te surfen hebben we afgelast, veel te veel spierpijn! Dus wat gewinkeld, voor Lisa de laatste souvenirs ingeslagen en lekker bij de zee en het zwembad gelegen.
Vandaag zijn we met de boot terug naar Bali gegaan. Nu zitten we in een hostel in Kuta, Bali. We wilden eigenlijk naar Seminyak, waar we ook voor hadden betaald, maar de taxidriver weigerde ons verder te brengen dan Kuta. Ook prima. Nu nog twee dagen met Lisa, dan zit het er voor haar op. Ik ga dan nog even verder met Tessa en haar broer naar Java. Daar zijn verder nog niet echt plannen voor. Lekker leven van dag tot dag en dan komt alles goed! Ik geniet! :)

  • 01 Februari 2015 - 17:14

    Marlies:

    He mop, een vulkaan beklimmen, voor jou ook: 'bijzonder, maar nooit meer'? Haha ;) Je hebt waarschijnlijk wel heel mooie foto's gemaakt? Super leuk dat jullie nu Open Water Divers zijn, dat stappen was wel verdiend! Doe Lisa de groetjes en leuk dat je doorgaat met Tessa en haar broer, veel plezier! xx

  • 02 Februari 2015 - 07:38

    Ingrid:

    Ha meisje, heel herkenbaar. Je moet voortaan n paard nemen! Veel relaxter, ha,ha!
    Maar de foto die ik gezien heb is inderdaad spectaculair.
    Groeten aan Lisa en wens haar n goede reis, dikke kus

  • 02 Februari 2015 - 08:33

    Monique:

    Hoi Frederieke!!!

    Ik had het er nog met je vader over dat ik hoopte dat je maar niet in die enge bootjes zou stappen want ik had net een artikel gelezen van een stel uit NL die 40 uur daar in zee heeft gelegen (en gelukkig heeft overleefd). Blij om te horen dat jullie bootje het toch gehouden heeft!!

    Dus beloof me 1 ding: als je ooit in geldnood komt en dus voor zo'n bootje moet kiezen, geef een gil en ik maak geld over ;-D!!

    Groetjes aan Lisa (die zal wel helemaal geen zin hebben om naar huis te gaan) en veel reisplezier met je volgende reismaatjes!

    Monique -XXX-

  • 02 Februari 2015 - 09:44

    Irma Metzelaar:

    Hoi Frederieke,

    Super alles te lezen wat je meemaakt en het tempo waarin je alles tot je neemt net een xxl spons. Jammer dat je mee niet hebt ingepakt in de rugzak, had ik daar ter plaatse jullie van die verzuurde spieren kunnen afhelpen. Ik vind het geweldig wat je allemaal onderneemt en kan volmondig zeggen, dat ik het jammer vind, dat ik zelf nooit de moed heb gehad voor zo'n geweldige onderneming.

    Maar over onderneming gesproken, moet zo weer aan de gang in mijn mini-concern, komt een klant die ik weer ga helpen een nodige dosis ontspanning, tot zich te nemen. Middels de jou welbekende massages.

    Wens je hele fijne tijd en ben met smart in afwachting van je volgende up-date.

    groetjes irma

    ps het is hier weer wit/sneeuw

  • 02 Februari 2015 - 09:52

    Peter :

    Hoi KANJER,
    Geweldig dat je ook de duikbrevet hebt. Kunnen we straks ook een keertje samen op zoek naar die mooie onderwaterwereld.
    Wat een prachtige belevenissen hebben jullie al meegemaakt. Geweldig. Lisa zal (denk ik) idd nog niet terug willen. Veel te gezellig, mooi en heerlijk. Ben benieuwd wat je weer gaat meemaken/ beleven op Java. Heel veel pleziet en blijf doorgaan met genieten.
    Liefs pap

  • 02 Februari 2015 - 18:51

    Ellen:

    Hoi Frederieke,
    Wat een leuk verslag weer!! We kijken uit naar je verdere avonturen. Veel plezier.
    Hans en Ellen X

  • 03 Februari 2015 - 22:10

    Liesbeth :

    Hey Frederieke, vanmiddag je zus gesproken en je adres gekregen. Ik ga je volgen! Ik heb bewondering voor je! Geniet ervan kanjer, groetjes Liesbeth

  • 04 Februari 2015 - 21:00

    Hanny:

    Hoi Frederieke.
    Wat hebben jullie al veel gedaan in die korte tijd.
    Super dat je je duikbrevet al gehaald hebt. Wie had dat ooit gedacht.
    Het is erg leuk om je verhalen te lezen. Geniet van alles. Maar kijk ook goed uit. Niet meer op die enge boten gaan varen

  • 06 Februari 2015 - 08:48

    Gertie:

    Hoi Frederieke,
    Heel leuk en mooi wat je allemaal mee maakt, ik doe het je niet na, knap hoor!
    Genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederieke

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5225

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: