Kennismaking met Indonesië - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu Kennismaking met Indonesië - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

25 Januari 2015 | Indonesië, Gili Trawangan

Dinsdag kon de kennismaking met Indonesië dan echt beginnen. Tessa was maandag ook veilig en wel aangekomen, dus na een nachtje slapen konden we op pad. We hebben Ubud bekeken, winkeltjes in en uit en zijn daarna naar Monkeytown geweest. Een soort park waar heel veel apen rondlopen. We bleken alledrie niet echt helden te zijn op gebied van de apen. Ze waren vooral niet bang voor ons en soms wat agressief naar elkaar, maar het was toch wel heel leuk. Super mooie natuur, en de apen waren toch ook wel heel erg leuk.
In de namiddag zijn we op zoek gegaan naar een kookcursus om typisch Balinees te leren koken. We vonden er eentje, waar de kokkin ook erg goed engels sprak, wat op zich ook wel handig was. We hebben heerlijke dingen gemaakt; vooraf: een kipsalade, met Balinese kruiden. Hoofd: typische Balinese saté en een gele curry. Normaal gesproken niet echt mijn lievelingseten, maar op deze manier was het echt verrukkelijk. En alsof dat nog niet genoeg was, na: een pandan pannenkoek met een heerlijke inhoud en een bolletje roomijs!
Woensdag hebben we een scooter gehuurd en hebben we een stukje van het eiland bekeken. We hebben rijstvelden in Tegalalang bekeken en zijn naar Kintamini gereden voor de vulkaan. Onderweg een warme stortbui gehad en aangehouden door politie, maar gelukkig reden Tessa en ik en hadden we beide ons internationaal rijbewijs dus mochten we weer door. Eenmaal thuis waren we best moe, ook door t tijdverschil en de drukke dag.
De volgende dag wilden we naar Gili gaan dus we moesten om 6 uur op om om 7 uur in het busje te zitten.
Na een boottocht, waar ik mijn eerste Australische nummer heb gescoord voor een local tour in het zuiden, kwamen we aan op het prachtige eiland Gili Trawangan. Witte stranden, lichtblauwe oceaan, palmbomen, een plaatje dus. Snel een slaapplek gezocht en de boulevard afgestruind voor wen goede duikschool.
De volgende dag hadden Lisa en ik besloten te gaan starten met de PADI Open Water Course bij een leuke Franse duikinstructeur Pierre. We hadden een mega slechte nacht gehad, veel te warm en heel veel muggen. Eerst 's ochtend verhuist naar een kamer met airco en wat meer ruimte. Daarna onze eerste duik! Tot 11,6 meter diep gedoken bij Meno Slop en mijn GoPro goed uitgetest. Daarna meteen in de theorie gedoken en de eerste hoofdstukken op video gekeken.
Zaterdag heerlijk geslapen door de airco en vroeg naar de duikschool voor de zwembadlessen. Naar het zwembad in een paardtaxi... Eens maar nooit meer! We hadden een paard dat niet wilde en achteruit schopte en weerstand gaf. Het is ook echt zielig hoe die paarden hier worden behandeld. In het zwembad wel veel leuke dingen geleerd, om te kunnen 'overleven' onder water. Nog even tijd voor vers fruit aan het strand als lunch en toen de zee weer in voor onze tweede duik. We zijn naar de duikspot Meno Wall gegaan. Een soort muur van koraal waar je eigenlijk langs af zweeft. Je drijfvermogen goed afstellen en de stroming stuurt je de juiste kant op! We hebben onze eerste zeeschildpad gezien, een octopus en nog veel meer mooie vissen en koraal. Daarna was het helaas weer tijd voor een beetje theorie.. Weer een aantal hoofdstukken. Na het eten waren Lisa en ik zo moe dat we weer op tijd naar bed zijn gegaan.
Vanmorgen hebben we onze derde zeeduik gedaan. We zijn naar Koral Fun Garden gegaan. Zoals het klinkt veel mooie koraal en toffe vissen. Een schorpioenvis, zeeslangen, een Nemo die wilde vechten om zijn baby's te beschermen en weer een mooie schildpad. Nu alle theorie nogmaals doornemen op een strandbedje en morgen dan het examen en de laatste duik (hopelijk naar Shark point of Manta point). Daarna mag ik dan zeggen dat ik een Open Water Diver ben!
Dat waren al heel wat ervaringen in 1 week... Ik ben heel benieuwd wat ik allemaal nog ga ervaren en ga tegenkomen. Tot nu toe geniet ik met volle teugen en kijk ik uit naar alles wat nog komen gaat!

  • 25 Januari 2015 - 09:03

    Irma Metzelaar:

    Hoi Frederieke, wat ik al in mijn eerste reactie via de app meldde (daarbij geheel geen rekeninghoudend met tijdsverschillen, dus hoop dat ik geen wekker was) je cq. jullie laten er geen gras over groeien. Wat ben je gelijk al goed bezig en ondernemend en wat heb je in 1 week tijd al veel ondernomen. Ik herken wat je meldt t.a.v. de duikopleiding die ik zelf indertijd ook heb gedaan, dat ik aansluitend aan iedere dag erg moe was, door zon, zee en indrukken. Nu neem lekker je tijd en geniet van alles wat je ziet en mee maakt. Ik ga me zeker snel weer even wat uitgebreider melden bij je, maar sta nu zelf op het punt om vandaag naar een vakbeurs te gaan. Dit om te kijken of er nog noviteiten onder de zon zijn, je moet uiteindelijk in beweging blijven en voor je klanten zo af en toe iets nieuws brengen, dus als je over een aantal maanden weer terug bent, dan................................. we zien het wel. Voor nu vooral genieten samen met je vriendin en heel veel mooie natuur en lieve mensen om je heen. groetjes irma vanuit een koud en wit winter wonderland in Winssen. Wij hebben nl. geen tropische vissen maar wel sneeuw.

  • 25 Januari 2015 - 09:49

    Monique:

    Wow!! De eerste week voorbij!! De kop is er af en wat voor een week was het!!! Heerlijk om te lezen!

    Enjoy!

    X
    Monique

  • 25 Januari 2015 - 10:12

    Vera:

    Hoi Frederieke,
    Wat leuk om lekker mee te lezen wat je allemaal in deze korte tijd hebt gedaan!
    Hier koud en sneeuw maar dat hoort bij Nederland.
    Nog veel plezier x
    Vera

  • 25 Januari 2015 - 12:26

    Peter:

    Ontzettend leuk om te lezen wat je al gedaan hebt. En nu die duikverhalen....... om jaloers op te worden. Maak maar veel foto's dan kan ik er straks ook van genieten. Succes morgen met je examen. Hoop dat je bij je volgende duiken idd die mantra's gaat zien, naast al die andere exotische onderwater dieren. Geniet er van.
    Dikke kus van mij

  • 25 Januari 2015 - 13:38

    Ellen:

    Hoi Frederieke,
    Mooi verslag! Leuk zo'n kookcursus en dat duiken moet helemaal fantastisch zijn.
    Succes met je examen. En pas goed op jezelf...
    X Ellen

  • 27 Januari 2015 - 07:11

    Ellen Hendriks:

    Hallo Frederieke
    Wat heb je al veel gezien en gedaan in een week.
    Fijn dat je er zo van geniet.
    Ga zo door. XXX

  • 29 Januari 2015 - 09:14

    Peter En Gertie:

    Hoi Frederieke,
    In een woord GEWELDIG!
    veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederieke

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 5234

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: