No worries darling, Murray is on the way - Reisverslag uit Long Island, Verenigde Staten van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu No worries darling, Murray is on the way - Reisverslag uit Long Island, Verenigde Staten van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu

No worries darling, Murray is on the way

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

04 April 2015 | Verenigde Staten, Long Island

Na een leuke tijd in Adelaide, en een mega vette roadtrip ben ik nu in Melbourne.
Toen ik aankwam in Adelaide, na een busrit van 21 uur, was mijn oorspronkelijke plan om te gaan couchsurfen, maar de boerderij bleek heel ver buiten Adelaide te zitten en dat leek me toch niet zo leuk. Dus ik besloot toch maar een hostel op te zoeken. Toen ik daar binnenkwam zat iedereen nog aan het ontbijt, en ik raakte meteen al aan de praat met een Nederlands meisje, Anne, waarmee ik samen mensen ben gaan zoeken om een trip te maken richting Melbourne. We wilden graag met een campervan, maar deze was nog lastig te vinden. Uiteindelijk vonden we een super goede deal maar dan moesten we wel nog een halve week wachten. We besloten de camper te boeken en mensen te gaan zoeken die met ons mee konden gaan. Er waren 5 slaapplaatsen dus we konden nog 3 anderen meenemen. Uiteindelijk bestond de groep uit Anne, Kai (Duits), Ivan (Italiaans), Eric (Frans) en ik.
Na Adelaide gezien te hebben, leuke stad, maar buiten de festivals, ook wel een beetje saai, vertrokken we met z'n 5en naar Melbourne. De campervan, genaamd Murray, was super leuk, en de eerste dag hebben we maar meteen een flink stuk gereden. We zijn gestopt bij verschillende uitkijkpunten, maar ons doel was om de volgende dag de Grampians in de gaan. De volgende dag hebben we de Grampians gezien, een groot natuurpark met prachtige watervallen. Daar waren we wel een flinke dag mee zoet. Mooie bossen, met bijzondere vogels en kleurrijke planten.
De dagen erna zijn we naar twee meren gereden, vol goede moed met bikini al aan om lekker te zwemmen. Maar helaas in beide meren was geen water meer te vinden na de droge zomer.
Toen was het tijd voor de Great Ocean Road. Rijden langs de oceaan en elke drie minuten konden we weer stoppen om een nieuw mooi uitzichtpunt te bekijken. Het was overal zo mooi! Het was super gezellig met de groep en iedereen kon met elkaar over weg. Eric besloot onderweg in een stadje een gitaar te kopen, dus we hadden de hele dag door mooie muziek. We hebben de 12 (9 nog staand) apostelen gezien met zonsondergang en zo veel mooie blauwe oceaan!
Om de nacht een betaalde camping opgezocht om te douchen en alle camera's weer op te laden en de andere nacht gezellig langs de weg geslapen. Elke nacht hebben we weer schik gehad met een plekje zoeken in het bed en wie naast wie lag. Het was best koud dus iedereen was op zoek naar het warmste plekje, met de meeste dekens.
We hebben zo veel moois gezien onderweg! Zoveel mooie dieren en natuur! Eindelijk heb ik de koala's gezien, lekker slapend hoog in de boom. We hebben alleen de vogelbekdieren helaas niet in het wild kunnen spotten.
Na 8 dagen kwamen we in Melbourne aan. Een super leuke stad, waar ik best wat langer zou kunnen blijven. Helaas heb ik daar niet de tijd voor, omdat ik nog zoveel andere mooie dingen moet zien in Australië. Melbourne is een heel vriendelijk en open stad. Ik heb tot nu toe lekker door de stad gestruind, pinguïns in het wild gezien op het strand en lekker van de zon genoten in het park. Ik ben naar het Skydeck geweest, waar je op 285 meter hoog een mega tof uitzicht hebt over Melbourne. We zijn in de avond gegaan, dus we zagen alle lichtjes branden over een eindeloze stad. Ook hadden we daar de Edge Experience, waarbij je met een soort lift buiten het gebouw schuift, waardoor je door een glazen plaat onder je naar beneden kunt kijken. Super mooi om te zien.
Met Eerste Paasdag ben ik nog in Melbourne, maar ik vertrek in de avond samen met Kai naar Sydney. Daar zal ik ook weer een paar dagen vertoeven. Wat ik daarna zal doen ligt nog helemaal open. Ik geniet nog steeds elke dag en blijf dat voorlopig nog wel doen. Ik zal wat zon jullie kant opsturen, zodat daar de lente ook kan beginnen!

  • 04 April 2015 - 08:33

    Gertie:

    Zoooooooooo Frederieke, wat maak je veel mee! Volgens mij kom je tijd te kort. Nou, geniet er maar lekker van! Lieve groeten Peter en Gertie

  • 04 April 2015 - 09:41

    Monique:

    Wow Frederieke!!! Wat ontzettend gaaf allemaal en al die leuke mensen die je ontmoet!! Met dat genieten zit het wel goed!!

    Dikke knuffel van ons viertjes!

    Monique

  • 04 April 2015 - 09:52

    Liesbeth:

    Hey Frederieke, alweer een heerlijk verhaal!! Super om te lezen en hoe gemakkelijk je vrienden maakt. Wat een happening is Australië. Heel veel plezier en dank voor je zonnetje....Fijne paasdagen met je reisvrienden. Welke eieren gaan jullie zoeken....?? Groetjes en dikke knuffel, Liesbeth

  • 04 April 2015 - 10:38

    Marlies:

    He mop, ik heb al wat foto's gezien en wauw, wat een mooie natuur!! De kopieshop krijgt t straks druk als jij terug bent ;) Als je in Sydney bent, weet je aan wie je de groetjes moet doen he? Zoek je P. Sherman ook voor mij op? Hihi :) Dikke kus!!

  • 04 April 2015 - 23:01

    Ingrid:

    Ha meisje, ook nu weer genieten van je verhaal. En met je 'live' verslag erbij is het helemaal fantastisch! Blijf genieten van wat er allemaal tot je komt. Elke dag opnieuw, voorlopig hoef je nog nergens anders aan te denken

  • 04 April 2015 - 23:03

    Ingrid:

    Het laatste stukje is weggevallen!

  • 04 April 2015 - 23:06

    Ingrid:

    Ik wilde smily's erbij doen, maar die pakt hij niet
    Dikke kus mam:)

  • 05 April 2015 - 20:47

    Anneriet:

    Hoi Frederiek leuk om te lezen dat je zo geniet en andere ook een stukje van jouw reis laat meegenieten nog een goede reis verder. Liefs

  • 06 April 2015 - 12:06

    Irma Metzelaar:

    Hoi Frederieke weer gesmuld van je reisverslag net als van alle paaseitjes paasbrood en andere lekkernijen. Hoop dat jij op jouw eigen "wijze" ook een beetje een paasbeleving hebt gehad. Leuk dat je weer een paar fijne reisgenoten hebt gevonden geniet, geniet en geniet er intens van.

  • 07 April 2015 - 09:42

    Peter:

    Hoi kanjer, heerlijk om te lezen hoe je aan het genieten bent. Prachtig al die belevenissen, mooie foto's en leuke reisverslagen. We draaien je verslag weer uit voor je tante.
    Liefs en een heerlijke knuffel; pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederieke

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 5230

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: