Ups and downs - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu Ups and downs - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu

Ups and downs

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

24 April 2015 | Australië, Airlie Beach

Het is alweer even geleden dat ik in Sydney was. Ik heb in de tussentijd al weer zo veel gereisd en gedaan!
We (Kai en ik) kwamen door de nachtbus heel vroeg aan in Sydney, waardoor we een heel lange dag hadden. We zijn maar meteen naar het toppunt gelopen, The Opera House en the Harbour Bridge! Heel mooi om te zien. We hebben door de stad rondgelopen en waren aan het eind an de dag toch wel een beetje moe. We wilden na het eten terug gaan om alles verlicht te zien, maar het regent en we besluiten een film te kijken en op tijd naar bed te gaan.
Uiteraard gaan we ook naar de Blue Mountains, waar het weer helaas niet echt mee zit, maar het is nog steeds prachtig om te zien. Als we terug komen heb ik helaas het verdrietige bericht op mijn telefoon van Tante Annie. Na wat contact met de familie, probeer ik toch nog van Sydney te genieten. Ik besluit de rest van mijn trip maar eens uit te gaan stippelen. Ik heb nog een paar weken te gaan in Australië en wil er nog zo veel mogelijk uit halen. Ik besluit een aantal tours te boeken en verder de stadjes uit te stippelen. Uiteindelijk gaan we nog een avond the Harbour Bridge oplopen en lopen helemaal tot het midden, voor het perfecte uitzicht op het verlichte Opera House.
Na een paar dagen verlaat ik het, voor mij te drukke, Sydney voor Byron Bay en verlaat Kai Australië voor Duitsland.
Byron Bay is heel relax. Ik wil eigenlijk gaan surfen, maar helaas zijn er geen goede golven. Ik kom vooral bij van de drukte van Sydney en de gekke omstandigheden en maak me alweer klaar voor de volgende stad. En dat is Brisbane!
Brisbane is een leuke rustige stad die een beetje aanvoelt als een groot dorp.
Ik ga hier op bezoek bij een oud studiegenootje waar ik weer even een soort van gewoon huis en eigen ruimte heb. Is wel lekker zo tussendoor! Helaas kan ik hier maar 2 nachtjes blijven, omdat het anders niet uitkomt met mijn geboekte tours. Ik ga door naar Noosa.
En Noosa is geweldig! Heerlijk rustig, super leuk hostel en heerlijk weer. Het natuurlijk park wat er bij zit is super mooi en goed te bewandelen en ik heb eindelijk weer gesurfd! Heerlijk om weer op het board te staan. Ik was nog steeds een beetje bang voor anderen in het water, maar ik ben er weer opgestapt en het ging super goed :)
Met lichte spierpijn stap ik de volgende dag in de bus naar Hervey Bay. Waar het tijd is voor mijn 2daagse Fraser Island avontuur! Ik word vroeg opgehaald en we gaan richting het eiland met onze 4wd! We hebben een leuke groep, heel enthousiast en allemaal lekker actief.
De eerste dag hebben we meteen veel op het programma staan. We beginnen met het Central Station, waar we de geschiedenis van het eiland te horen krijgen. Daarna gaan we naar Eli Creek een heel koud stromend water, waar we als groep door heen drijven. Dan rijden we met onze mooie roze jeeps, over het 75 miles beach naar Maheno Wreck. Een schipwrek, dat jaren geleden is aangespoeld, gestripd op goede onderdelen en de rest is blijven liggen. We eindigen bij Indian Head, waar we een mooi uitzicht hebben over de zee en het eiland. In de zee zien we haaien zwemmen en verderop zien we dolfijnen. Als we terug rijden richting onze slaapplek, worden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang vol mooie kleuren. Dan rest ons nog een heerlijke bbq, en zoeken we allemaal vermoeid ons bed op.
De volgende ochtend wacht ons een heerlijk ontbijt; pannenkoeken!
Daarna een flinke ochtendwandeling van 45 minuten, die ons naar Lake wabby brengt. Een oase van rust en heerlijk water, waar je als je stil zit een gratis Dr. Fish behandeling krijgt.
De volgende bestemming is waar we allemaal t meest naar uitgekeken hebben, Lake Mckenzie.
En echt het is zo mooi! De foto's liegen niet. Een prachtig blauw meer met wit zand, dat zo fijn is, dat je je sieraden er mee kunt oppoetsen en jezelf een volwaardige scrubbehandeling kunt geven. We blijven daar even heerlijk genieten tot het helaas weer tijd is om terug te gaan, de ferry te halen en het avontuur af te sluiten.
De volgende dag vertrek ik vanuit Hervey Bay naar Airlie Beach, waar ik weer een dagje samen met Anne (van de roadtrip) ben. En dat is vandaag. Morgen ga ik op mijn volgende avontuur. De Whitunday Islands. Een katamaran trip van drie dagen, waar ik hopelijk weer prachtige dingen te zien krijg. En over een week zit ik in het vliegtuig naar New Zealand. Waar ik nog 3,5 week ga rondtouren in een campervan met Marleen (meisje dat ik ken vanuit Darwin). En dat zit mijn reis er op, 26 mei ben ik weer veilig thuis.. Maar eerst nog met volle teugen van de komende tijd genieten!!

  • 25 April 2015 - 23:28

    Ingrid:

    Ha meisje,
    Opnieuw heel veel beleefd!
    Wat heb je veel gezien en gedaan. Nu zit je op zee, weer een nieuwe belevenis!
    Daarna je laatste dagen in Australië. Hopenlijk toch nog duiken!!!
    En dan....
    Op naar je volgende avontuur in Nieuw Zeeland.
    Geniet nog maar heel veel, dikke kus, mam



  • 26 April 2015 - 17:07

    Liesbeth:

    Hey Frederieke,

    Ik zal over een maand je verhalen gaan missen!
    Meis wat een prachtige reis maak je...Zoals jij de natuur omschrijft kan ik het me indenken dat de grote stad even teveel is. Jij ga je klaarmaken voor het volgende avontuur, ik voor de koningsnacht...
    Geniet nog heel veel en tot het volgende verslag.

    Een koninklijke groet van Liesbeth.
    p.s ik zal tijdens het genieten van een oranjebitter even aan je denken...

  • 27 April 2015 - 14:45

    Ellen Hendriks:

    Hoi Frederieke.

    Door mijn eigen vakantie was ik achter met lezen. Wat heb je weer veel meegemaakt en leuk al die mensen die je ontmoet.
    De tijd gaat wel erg snel. Hier hebben we vandaag een on verwacht mooie Koningsdag met een zonnetje, waar we lekker van genieten. Jij nog veel plezier en mooie dingen zien en doen. Groetjes Ellen en ook van Ben

  • 27 April 2015 - 18:29

    Peter:

    Hoi lieverd, heerlijk te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. ik begrijp dat je nu gaat sparen voor een catamaran...........? Heerlijk op een boot, wind in je haar en zon op je huid..... wat wil een mens nog meer?
    Nog even Australië en dan je volgende avontuur. Samen met Marleen in een campervan door Nieuw Zeeland. Heel veel mooie nieuwe ervaringen gewenst.
    Een hele dikke knuffel van mij, pap

  • 28 April 2015 - 08:09

    Danitsja:

    Hey Frederieke,

    Ik hoorde gisteren pas van Ren dat je deze pagina bijhield, potverdorie!
    En ik maar denken dat je alleen maar foto's op FB zette.

    Ga nu snel de oude verhalen lezen!

    Dikke kus,
    Danitsja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederieke

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5226

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: