De reis - Reisverslag uit Banjar Padangtegalmekarsari, Indonesië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Banjar Padangtegalmekarsari, Indonesië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

19 Januari 2015 | Indonesië, Banjar Padangtegalmekarsari

Gisteren was 't dan zo ver, mijn reis ging beginnen. Toen ik opstond kwamen voor het eerst de zenuwkriebels door mijn buik. Vroeg op staan, de laatste dingetjes in mijn tas en ik was er klaar voor. Nadat ik Pepijn, Bernadette en Saar nog een dikke knuffel had gegeven stapten we in de auto. Op naar Schiphol.

En daar liep ik dan, in mijn uppie over 't vliegveld als(of) een 'ervaren' wereldreizigster met toch wel een beetje knikkende knietjes. Ik had papa, mama en Marlies een dikke knuffel gegeven, en nog extra naar gezwaaid, omdat de douane meneer zo veel maanden toch wel erg lang vond. Eenmaal in het vliegtuig was ik wel gerust. Ik mocht verhuizen naar een plek met mega veel beenruimte en een eigen videoschermpje met video on demand, heerlijk.

Na een overstap in Kuala Lumpur en 18 uur reizen kwam ik eindelijk aan in Denpasar, Bali. Toen we het vliegtuig uit mochten kwam er een flinke warmte golf over me heen. Heerlijk!
Op zoek naar een taxi en op zoek naar Lisa! Daar begon mijn eerste afdingcursus. Ik mocht absoluut niet meer dan 220.000 rupia betalen van Lisa en moest starten met 200.000. Na bij 5 verschillende taxi mannetjes weggelopen te zijn, kwam er één me achterna en die wilde mij wel voor 220.000 rupia naar Ubud brengen; mijn eerste stop.
Een fascinerende trip van zo'n anderhalf uur over grote drukke wegen, smalle weggetjes, begroeide wegen, en allemaal met veel verkeer en scooters die overal tussendoor steken, links en rechts inhalend, geniaal. En wat ik ook even vergeten was, dat alles aan de linkerkant van de weg.
Eenmaal afgezet op Ubud Market, op zoek naar een wifi spot om te contacten met Lisa. En ja hoor, 10 minuutjes later kwam ze aangelopen.

Nu ben ik al helemaal gesetteld! Een idyllische home stay, met een veranda, een hindoeïstisch tempeltje in de tuin en een watervalletje. Echt geweldig gewoon! Al heerlijke nasi goreng gegeten en nu rustig de avond door brengen op de veranda in een korte broek en wachten tot Tessa (vriendin van Lisa) zich ook nog aansluit.

Voorlopig houd ik het hier nog wel even vol. Op naar alle avonturen!

  • 19 Januari 2015 - 14:08

    Monique:

    :-D ik was net bij je moeder om te horen hoe de vlucht was gegaan!! Heerlijk om te horen dat je al helemaal gesetteld bent!

    X Monique

  • 19 Januari 2015 - 20:48

    Ingrid :

    Nou meisje, dat klinkt al fantastisch!
    geniet, geniet!!
    dikke kus,
    mam

  • 19 Januari 2015 - 20:50

    Peter:

    super stoer, leuk om te lezen!
    liefs, dikke kus,
    pap

  • 19 Januari 2015 - 21:19

    Hermy:

    Nou meisje, een goed begin is het halve werk!!
    We zullen je belevenissen op de voet volgen.
    kus, liefs ook namens Piet
    Hermy

  • 20 Januari 2015 - 15:31

    Marlies:

    Hé zus :) Ik sluit mij bij Hermy aan: Goed begonnen is half gewonnen. Fijn hoor! Ik zal je blog in de gaten houden en ben benieuwd naar je verhalen! Liefs, je zus

  • 20 Januari 2015 - 21:18

    Ellen:

    Hoi Frederieke, Wat een goed begin! Leuk om te lezen.
    X Ellen

  • 21 Januari 2015 - 14:52

    Peter En Gertie:

    Fijn dat de reis goed is gegaan en dapper dat je hebt afgedongen bij de taxi's. Goed gedaan wijfie!
    Heel veel plezier!
    Lieve groeten

  • 21 Januari 2015 - 17:29

    Toos:

    klinkt allemaal heel goed. Geniet maar lekker! we zijn benieuwd naar je belevenissen. Liefs van ons xx

  • 22 Januari 2015 - 20:32

    Renneke:

    Oh, wat klinkt dat heerlijk. Leuke plaats hè Ubud! Heel relaxt om daar te starten!
    Geniet ervan, dikke knuffel van Marco en mij xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederieke

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5241

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: