G'day mates! - Reisverslag uit Gillen, Australië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu G'day mates! - Reisverslag uit Gillen, Australië van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu

G'day mates!

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

15 Maart 2015 | Australië, Gillen

Na vele uren wachten op verschillende vliegvelden ben ik op 1 maart veilig aangekomen in Darwin, Australië. Na een eerste vermoeiende nacht, doordat ik een kamer deelde met een snurkerd, stond ik na een peptalk van mijn lieve zus vol goede moed op. In de keuken kwam ik meteen een Nederlands meisje tegen, Marleen. Omdat ik nog niet wist waar ik vanuit Darwin heen wilde, ben ik samen met haar langs verschillende reisbureaus gelopen. Uiteindelijk besloten om een tour naar The Red Centre te boeken, van Darwin naar Alice Springs en omgeving. Marleen was op zoek naar werk, dus de tour ging ik alleen doen. Omdat mijn tour pas op zaterdag begon, heb ik de rest van mijn dagen samen met Marleen winkelend, zwemmend en luierend doorgebracht in Darwin. Ik moest heel erg wennen aan de nieuwe soort van klamme warmte, totaal anders dan Indonesië.
Zaterdag begon mijn tour, een driedaagse bus tour naar Alice Springs. Een reis van zo'n 1500 km. Ik heb zo ontzettend veel nieuwe dingen gezien. De eerste walaby's, slangen, krokodillen, spinnen, veel mooie vogels, kamelen, emoe's, en nog veel meer.
Onderweg gezwommen in het water van Katherina Gorge en Pine Creek. Heel mooie watervallen en ontzettend helder, cool water.
De eerste nacht sliepen we op een camping aan een meertje, waar we absoluut niet in mochten zwemmen omdat er een zoutwater krokodil in zwom, het soort dus dat wel wat mensenvlees lust. Hij kwam bijna nooit de camping plaatsen op, maar we besloten toch maar die nacht in een tent te slapen in plaats van in een swag onder de sterren.
De volgende morgen moesten we vroeg op om weer een flink stuk te rijden. We begonnen bij de Mataranka's thermenal waters. Heerlijk warm dus in de vroege ochtend. 's Middags nog een lekkere frisse duik bij Daly Waters bij de lunch. Toen we bij het kamp aankwamen heb ik mijn eerste slang vast gehouden. Het was nog een baby, maar de eerste stap is gezet :). Deze nacht wilden ik en ng 3 Duitse meisjes toch echt wel in een swag slapen! We rolden hem uit, kropen in onze slaapzak en wilden eigenlijk niet gaan slapen. Zo helder was de nacht en zo veel sterren waren er te zien! Geweldig.
De volgende ochtend moesten we weer voor zonsopkomst op om naar de Devils Marbels te rijden. Klimmen over de stenen en tussen de stenen door, het was zo mooi en leuk om te doen. Af en toe sprongen wagen, die we alleen mochten maken als we onszelf echt volledig vertrouwden op de sprong. Het uitzicht was zo mooi en ver, overal waar je keek, was natuur. Geen auto's, geen mensen, alleen maar woestijn.
Na nog een stuk rijden kwamen we aan bij Alice Springs. Tussen de twee tours hadden we een dagje vrij, wat op zich wel fijn was om even bij te komen.
Woensdag gingen we verder het echte Red Centre in, het leefgebied van de Aboriginals. De eerste stop Uluru. Wat indrukwekkend was. De steen zelf, maar vooral het verhaal en de geschiedenis van de Aboriginals er omheen. Voor deze tour had ik een upgrate gekregen, omdat de groepen te klein waren, dus ik kreeg bij de zonsondergang lekker een glaasje champagne en heerlijke hapjes tussendoor. 's Avonds heerlijke kangaroo bolognaise gegeten. Je proeft niet heel erg veel verschil tussen beef en kangaroo, maar het was lekker.
Voor de nacht had ik, door de upgrate weer de mogelijkheid om in een tent te slapen, maar we gingen weer voor een swag. Hier in de outback zie je de sterren zo helder, de hele melkweg is te zien. Prachtig!
De volgende dag hebben we de zonsopkomst gekeken bij de Uluru en daarna een stuk gereden naar Kata Tjuta. Weer een heel mooie rots, waar we een leukere tocht hadden dan om de Uluru, hier moesten we namelijk wat meer omheen en overheen klimmen. Super mooie omgeving en een prachtig uitzicht. Met lunch konden we gelukkig weer een frisse duik in een zwembad nemen, want warm is het wel. We mochten ook geen enkele tocht mee gaan als we niet meer dan 2 liter water bij ons hadden, ook al duurden sommige tochten nog geen 1,5 uur.
Het tweede kamp was meer afgelegen en het had ook 1 toilet en 1 douche, beiden hadden geen deur, maar waren gewoon in de frisse buitenlucht. Omdat we hier nog verder afgelegen zaten, betekende dat nog minder lampen, ofwel geen, dus een nog betere sterrennacht. Het was weer geweldig, ik heb mijn lenzen ingehouden, omdat ik er zo lang mogelijk naar wilde kijken. Zo mooi! Ik denk niet dat je het ergens mooier krijgt.
De laatste dag van de tour gingen we naar de Kings Canyon. Saved the best for last. Zo ontzettend mooi en indukwekkend. Een tocht over de rotsen heen en het was zo groot en helemaal om je heen. Zo geweldig mooi! Natuurlijk zit ik nu onder de blauwe plekken en schrammen, maar het was het allemaal meer dan waard.
Nu ben ik weer terug in Alice Springs en ik wil zo snel mogelijk weer weg. Mijn tocht zal zich vervolgen naar Adelaide en vanuit daar zal ik via de Great Ocean Road naar Melbourne gaan. Daarna zien we weer verder.
Tot nu toe vind ik Australië prachtig, ik denk dat ik nu het echte Australië van de Aboriginals heb gezien en nu ben ik klaar voor de kust. Op naar zuid en oost Australië!

  • 15 Maart 2015 - 09:40

    Vera:

    Hallo Frederieke, wat een prachtige belevenissen! Wat zou ik graag daar naar de sterren kijken. Lijkt me overweldigend zoveel sterren en zo helder. Succes verder met je verdere reisdoelen.

  • 15 Maart 2015 - 15:16

    Irma Metzelaar:

    Hoi Frederieke,

    Wat ontzettend leuk om weer een verslag van je te ontvangen, maar misschien nog veel leuker was even het live 1 op 1 appen met elkaar. Het idee even op 1 en hetzelfde moment contact te hebben met elkaar met iemand die zich aan de andere kant van de wereld bevindt vond ik wel heeeeel bijzonder. Wat ik me op dit moment eigenlijk af vraag en wat natuurlijk niet in je verslagen terug komt maar misschien wel in de 1 op 1 momentjes met je familie. Mis je ons al een beetje en het oude vertrouwde Hollandse of komt dit geen enkel moment in je op, door alle belevenissen en avonturen, die je meemaakt. Nu ik wens je weer alle goeds en ga weer van je horen. Liefs en dikke knuffel uit een koud Winssen. Ga zo de vaderlandse geschiedenis een beetje ophalen en met dochterlief naar de bios Michiel de Ruyter, ja dat moet je dan weer ontberen zo in de out-back. HiHiHi

  • 15 Maart 2015 - 17:23

    Ingrid:

    Ha meis, we hebben je vanochtend wel gezien en gesproken, maar het nog een keertje lezen is erg leuk. Wat maak je toch veel mee. Nu een lange reis voor de boeg, maar ook daar zul je wel weer veel mooie natuur zien. Goede reis, veel liefs mam

  • 16 Maart 2015 - 14:25

    Liesbeth:

    Wow Frederieke, wat fantastisch om mee te lezen met jou op reis aan de andere kant vd wereld. Geweldig wat je doet en beleeft. Ik hoor soms van je moeder en zus....Ik vraag altijd naar je, ben zo benieuwd.
    Maar je vermaak je wel zie ik! Wat een enorme levenservaring...Dikke knuffel en hartelijke groeten!

  • 16 Maart 2015 - 14:55

    Peter:

    Hoi Kanjer, Heerlijk die avonturen te lezen van onze kleine..... meid.
    Super wat je ziet, beleeft, doet. Ik ben geweldig trots op je de manier waarop je het doet.
    Een hele dikke knuffel vanuit en zonnig (beetje waterkoud, maar het begint te komen...) Beuningen.
    liefs pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederieke

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5238

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: