Bye bye Australia and hello New Zealand! - Reisverslag uit Harewood, Verenigd Koninkrijk van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu Bye bye Australia and hello New Zealand! - Reisverslag uit Harewood, Verenigd Koninkrijk van Frederieke Afferen - WaarBenJij.nu

Bye bye Australia and hello New Zealand!

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

02 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Harewood

Dat was weer een hoofdstuk van mijn reis. Vandaag heb ik afscheid genomen van Australië en tegelijkertijd Nieuw Zeeland verwelkomt. Het is echt voorbij gevlogen! De laatste week ging helemaal voorbij in een oogwenk.

The Whitsundays waren geweldig! Het varen met de katamaran was zo ontzettend tof. Het was heerlijk om de wind in je haren te voelen en de zon die alles heerlijk warm hield en van de prachtige oceaan te genieten. Hoe vaak kun je je ontbijt op het dek opeten en kijken naar alle schildpadden die omhoog komen om adem te halen voor die dag. Daarna rond te zeilen en op meerdere prachtige plekken te snorkelen. Te zwemmen boven de prachtige vissen en schildpadden. En dan natuurlijk The White Heaven Beach. De oceaan kan zo ontzettend mooi zijn. Zo helder blauw met het parel witte, fijne zand, geweldig mooi om te zien.

De dagen erna ben ik omhoog gereisd naar mijn laatste bestemming van Australië; Cairns, wat eigenlijk mijn tweede bestemming zou worden. Ik heb de dagen gebruikt om bij de komen van alle mega toffe trips, de vermoeiende nachtbussen en te genieten van de laatste Australische zonnestralen. En hier was ook mijn laatste trip. Hetgeen waarvoor ik eigenlijk naar Australië was gekomen en waarvoor ik ook mijn certificaat heb gehaald: duiken. Ik ben met een boot naar het Flynn Reef gevaren en heb daar drie fantastische duiken mogen maken in het Great Barrier Reef! Wauw! Wat was dat ontzettend mooi, onbeschrijfelijk gewoon. Schildpadden die zo dichtbij kwamen dat ik ze kon voeren en dat ik moest oppassen dat ze niet tegen me aan zwommen. Haaien die langs me zwommen, honderden vissen om me heen, en prachtig mooi kleurrijk koraal. Het was zo fantastisch! Een betere afsluiting van Australië had ik niet kunnen wensen!

Want ja dat was het dan, dag Australië. Het is toch een beetje een thuis geworden. Alle mensen zijn zo vriendelijk, je kunt geen winkel of receptie voorbij lopen zonder een complimentje te krijgen en vriendelijk begroet te worden. Het is zo relaxed en niemand heeft haast. Heerlijk om in zo'n rust te leven, daar kunnen we als Nederlanders nog veel van leren.
Ik ben ook blij dat het me is gelukt mijn plannen los te laten en te gaan waar de wind me bracht. Ik heb daardoor veel meer gezien dan ik durfde te dromen en zo veel mooie avonturen beleefd en leuke, inspirerende mensen ontmoet! Het was helemaal compleet.

Ik sluit met een voldaan gevoel dit hoofdstuk af en ga met veel enthousiasme het volgende en laatste hoofdstuk tegemoet. Bijna 4 weken rondtrekken in een campervan met Marleen, een meisje dat ik ken uit Darwin. En wie weet wie er nog meer instapt onderweg, want we hebben een spare seat! Nieuw Zeeland, ik ben benieuwd wat je me gaat brengen!

  • 01 Mei 2015 - 22:56

    Liesbeth:

    Hey Frederieke,
    Ongekend, een totaal andere wereld. Meis wat een prachtige omschrijving van een supergave reis.
    Hier krijg ik kippenvel van!
    Het leukste vind ik de omschrijving vd mensen. Niemand heeft haast, zo relaxed....Zet mij met beide benen op de grond. De hele week ongelooflijk druk in de apotheek, mensen stonden bijna buiten te wachten....en maar door blijven rennen!
    Daarom extra lekker om met jou verhaal het weekend in te gaan. Ik verheug me al op het volgende, ben heel benieuwd.
    Groetjes Liesbeth

  • 02 Mei 2015 - 05:10

    Monique:

    Frederieke,

    Wat heerlijk om te lezen hoe gaaf ook de laatste weken in Australië zijn gegaan!! En nu op naar de laatste 4 mooie weken in Nieuw-Zeeland!

    Groetjes vanuit Orlando!

    Xxx
    De buurtjes

  • 02 Mei 2015 - 18:34

    Peter:

    Hoi kanjer, ondanks het feit dat we je tussen door zien en spreken ( facetime) is het geweldig te lezen hoe je aan het genieten bent van al het moois. Mooie ervaringen met anderen. En geweldig dat je zo veel moois al hebt gezien met je duiken. Ik verheug me er al op dat we nu samen kunnen gaan duiken.
    Heel veel plezier in het land van " lord of the Rings" . Kijk goed rond of dat voor ons ook de moeite waard is.........
    Liefs pap.

  • 02 Mei 2015 - 18:37

    Ingrid:

    Ha meisje,
    Ik heb je verhaal weer vol bewondering gelezen. Wat ben je veel uitdagingen aangegaan!
    En wat heb je ervan genoten en geniet je er nog steeds van. Ik ben super trots op je!
    Nog ruim 3 weken en we kunnen je weer echt aanraken. Geniet van het laatste deel van je reis, dikke kus, mam

  • 02 Mei 2015 - 21:19

    Renneke:

    Wat heerlijk dat je zo geniet!
    Xx

  • 03 Mei 2015 - 08:56

    Gertie:

    Lieve Frederieke,
    In een woord GEWELDIG wat je allemaal meemaakt!
    Nog heel veel plezier!
    Lieve groeten,
    Peter en Gertie

  • 03 Mei 2015 - 09:42

    Vera:

    Frederieke, wat een super ervaring is het toch! Zoveel schoons gezien zowel op t land als in t t water! Dan nog alle leuke mensen die je hebt ontmoet. Geniet nog van het prachtige Nieuw Zeeland.
    Grtjes

  • 03 Mei 2015 - 10:10

    Danitsja:

    heerlijk, heerlijk, heerlijk! Brings back good memories, vooral inderdaad go with the flow en alles lekker rustigaan. Nieuw Zeeland vond ik totaal anders, ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederieke

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 5219

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: